Dikemaskini 15 September 2022:
Pelanggan yang dihormati,
Meskipun sektor ekonomi semakin pulih, kami memahami bahawa kebanyakan perniagaan dan individu masih memerlukan bantuan kewangan, dan kami komited untuk membantu anda.
Dengan berbesar hati kami menawarkan anda program-program berikut:
Kami memahami bahawa segelintir daripada pelanggan kami masih memerlukan bantuan berikutan kenaikan ansuran bulanan yang disebabkan oleh perubahan kadar pinjaman/pembiayaan
Untuk pelanggan individu yang memenuhi syarat kelayakan, kami berbesar hati untuk menawarkan pilihan yang berikut:
Pakej 1:
Pakej 2:
Adalah dimaklumkan bahawa kedua-dua pilihan pakej tersebut boleh menyebabkan tempoh bayaran pinjaman/pembiayaan anda dilanjutkan.
Anda boleh memilih untuk menambah jumlah ansuran bulanan anda pada bila-bila masa, dan tempoh bayaran pinjaman/pembiayaan anda akan diselaraskan.
Termasuk untuk:
Kelayakan
Untuk pelanggan individu yang memenuhi syarat kelayakan di bawah:
Cara memohon
Sila hantarkan emel kepada kami di weassist@maybank.com. Jika anda ingin meminta untuk pengurangan jumlah ansuran bulanan semasa, sila pastikan anda telah melampirkan dokumen yang diperlukan dilampirkan pada e-mel permohonan.
Untuk melihat senarai dokumen yang diperlukan, sila klik di sini.
Maklumat lanjut
• Hubungi Customer Careline kami di 1-300 88 6688 (Malaysia) atau +603-7844 3696 (Luar Negara); tekan *1 untuk Bantuan Bayaran Semula dan ejen-ejen kami akan membimbing anda dalam proses permohonan.
Senarai dokumen yang diperlukan
Kehilangan pekerjaan
Salah satu daripada dokumen-dokumen yang berikut:
Pekerja dengan pengurangan pendapatan
Salah satu daripada dokumen-dokumen yang berikut:
Individu yang berkerja sendiri dan mengalami pengurangan pendapatan
Salah satu daripada dokumen-dokumen yang berikut:
Individu yang berkerja sendiri dan perniagaan telah berhenti beroperasi
Salah satu daripada dokumen-dokumen yang berikut:
Senarai dokumen yang diperlukan untuk permohonan Bantuan Pembayaran Balik Maybank
1. Untuk pelanggan yang mengalami pengurangan pendapatan sekurang-kurangnya 50%:
Pelanggan Individu
Pekerja yang mengalami pengurangan pendapatan
Salah satu (1) daripada dokumen-dokumen berikut:
Individu yang berkerja sendiri dan mengalami pengurangan pendapatan
Salah satu (1) daripada dokumen-dokumen berikut:
PKS
Salah satu (1) daripada dokumen-dokumen berikut:
2. Untuk pelanggan yang mengalami kehilangan pekerjaan
Pelanggan Individu
Salah satu (1) daripada dokumen-dokumen berikut:
Individu yang berkerja sendiri dan perniagaan telah berhenti beroperasi
Salah satu (1) daripada dokumen-dokumen berikut:
Nota – Untuk pelanggan yang kehilangan perkerjaan atau sumber pendapatan sahaja yang layak untuk penangguhan pembayaran.
Senarai dokumen yang diperlukan untuk Permohonan Semakan Ansuran Bulanan
Pekerja
Salah satu (1) daripada dokumen-dokumen berikut:
Individu yang berkerja sendiri
Salah satu (1) daripada dokumen-dokumen berikut:
Information required for Repayment Assistance
Email subject: Request for Repayment Assistance
*denotes compulsory fields (please mark "X" where applicable)
Full name*:
IC number/Passport no.*:
Contact no.*:
Email address:
Loan/financing account no.#1* (#2, #3, where relevant):
Loan/financing type #1* (#2, #3, where relevant):
Vehicle no. (For Hire Purchase Loan/Financing-i):
Choose your plan*:
Housing & Retail Loan/Financing-i
( ) Option 1: 6-month moratorium
( ) Option 2: Reduce monthly instalment by 50% for 6 months
( ) Option 3: 6-month moratorium + Reduce monthly instalment by 50% for 9 months
Hire Purchase Loan/Financing-i
( ) Option 1: 6-month moratorium
( ) Option 2: Reduce monthly instalment by 50% for 6 months
( ) Option 3: 6-month moratorium + extend tenure for 12 months (with reduced monthly instalment)
Overdraft/Cashline-i
( ) 6-month moratorium
Personal Loan/Financing-i:
( ) Option 1: 6-month moratorium
( ) Option 2: Reduce monthly instalment by 50% for 6 months
Credit Card/Credit Card-i (Instalment Programme):
( ) Option 1: 6-month moratorium**
( ) Option 2: Reduce monthly instalment by 50% for 6 months
Credit Card/Credit Card-i without Instalment Programme:
Option 1: 36-month Instalment Programme + 6-month moratorium**
Option 2: 36-month Instalment Programme + Reduce monthly instalment by 50% for 6 months
**with card cancellation
Note: Options 3 are additional plans by Maybank. All options may result in tenure extension.
By sending this email, I hereby confirm that I have read and agreed to the Declaration and Terms & Conditions provided in www.maybank2u.com.my/repaymentassistance.
Information required for Alternative Repayment Assistance
Please provide your latest 3 months bank statement as supporting document (if your main account is not with Maybank).
Declaration and Terms & Conditions:
By sending this email, I hereby confirm that I have read and agreed to the Declaration and Terms & Conditions included in www.maybank2u.com.my/repaymentassistance.
Information required for Repayment Assistance
Email subject: Request for Repayment Assistance
*denotes compulsory fields (please mark "X" where applicable)
Name of company*:
Company registration no.*:
Applicant full name*:
Applicant IC*:
Applicant contact no.*:
Email address:
Loan/financing account no.#1* (#2, #3, where relevant):
Loan/financing type #1* (#2, #3, where relevant):
Vehicle no. (For Business Hire Purchase Loan/Financing-i):
Choose your plan*:
SME Term Loan/Financing-i
( ) Option 1: 6-month moratorium
( ) Option 2: Reduce monthly instalment by 50% for 6 months
( ) Option 3: 6-month moratorium + Reduce monthly instalment by 50% for 9 months
Tradeline Loan/Financing-i & Overdraft/Cashline-i
( ) 6-month moratorium
Business Hire Purchase Loan/Financing-i
( ) Option 1: 6-month moratorium
( ) Option 2: Reduce monthly instalment by 50% for 6 months
( ) Option 3: 6-month moratorium + extend tenure for 12 months (with reduced monthly instalment)
Rehabilitation scheme for taxi & bus operators
( ) Up to 12-month moratorium of monthly instalment + tenure extension of up to 36 months
Note: Options 3 are additional plans offered by Maybank. All options above may result in tenure extension.
Declaration and Terms & Conditions:
By sending this email, I hereby confirm that I have read and agreed to the Declaration and Terms & Conditions provided in www.maybank2u.com.my/repaymentassistance.
Information required for Alternative Repayment Assistance
Declaration and Terms & Conditions:
By sending this email, I hereby confirm that I have read and agreed to the Declaration and Terms & Conditions included in www.maybank2u.com.my/repaymentassistance.